AE PARTNER PERSONĀLVADĪBAS POLITIKA

AE Partner personālvadības komandas, misija ir iekļaujošas, savstarpējā cieņā un pastāvīgā profesionālā izaugsmē balstītas personālvadības realizēšana. Mēs praktizējam atvērto durvju politiku, ar iespēju katram darbiniekam izteikties un tikt uzklausītam. Ilgtermiņā veidojot un kopjot komandas kultūru, kas atbalsta integritāti, komandas darbu un savstarpēju godīgumu.

Mūsu filozofija: AE Partner pamatvērtība ir cilvēks.

AE Partner, personālvadības komandas uzdevums ir:

  • Sniegt atbalstu darbiniekam, kas veido stabilu pamatu darbinieka drošībai un piederībai uzņēmuma kultūrai, un vērtībām kā arī sekmējot darbinieku patiesu ieinteresētību, vēlmi un spēju sasniegt kā savus individuālos tā arī AE Partner komandas mērķus.
  • Veidot vidi un kultūru, kurā AE Partner darbinieks ir sava darba īpašnieks. Strādājot ar augstu profesionālu interesi meklējot labākos risinājumus. Radīt apstākļus, kuros darbiniekam nozīmīga ir laba reputācija kā profesionālim un speciālistam, to sasniedzot ar paša ieguldījumu un iniciatīvu.
  • Atrast un sniegt, atbilstošu atbalstu, piedāvājot efektīvas, aktualitātei piemērotas mācības, pieredzes apmaiņas pasākumus kā arī iespējas personīgās iniciatīvas realizēšanai dažādu projektu vadīšanā, AE Partner darbiniekiem tiek mudināti un iedvesmoti būt izciliem profesionāļiem, kas ar saviem darba rezultātiem gūst gandarījumu sev, un rada pievienoto vērtību uzņēmumam.

Mēs katrs radām pievienoto vērtību tur, kur mēs esam.

Mēs stiprinām organizācijas kultūrā godīgumu un atklātību, komandas darbu, profesionālo iesaisti un abpusēju cieņu, kur principi ir:

atklāta un pieejama komunikācija, kur:

  •  jebkuram viedoklim ir vērtība, un tas tiek cienīts, nonākot pie kopīgas izpratnes par risinājumu;
  •  rodas jēgpilnas atziņas un radošas idejas, un katram ir iespēja redzēt un realizēt savu potenciālu atbilstoši uzņēmuma mērķiem;
  • pieņemtie lēmumi un to skaidrojumi ir ikvienam pieejami, lēmumu realizācija ir caurspīdīga un izsekojama.

Mēs esam patiesi ieinteresēti iesaistīt ikvienu darbinieku uzņēmuma attīstībā un esam atklāti, sniedzot patiesu atgriezenisko saiti par darba rezultātiem, tā veicinot apzinātu darbinieka un komandas attīstību atbilstoši uzņēmuma vajadzībām. Mēs cienām individualitātes un iedvesmojamies no atšķirīgā.
vienota komanda, kur:

  •  priekšnosacījumi ir vienoti mērķi, vienota izpratne par AE Partner vērtībām un vienota virzība uz
    individuālo, komandas un uzņēmuma mērķu sasniegšanu;
  •  ir savstarpējs atbalsts un cieņa, kā arī rūpes par uzticētā darba procesa norisi un rezultātiem, kolēģi, komandu un uzņēmumu.

Mūs interesē AE Partner darbinieks arī kā personība, kur ciešā sadarbībā un neierastās situācijās darbā un ārpus darba rodas AE Partner kopīgs stāsts.

labvēlīga darba vide, kur:

  • tās veidotāji ir darbinieks un uzņēmums kā vienlīdzīgas divas puses kas veido darba vidi drošu un
    atbildīgu. Tajā darbinieks spēj un prot pildīt savus darba uzdevumus, saņemot nepieciešamo aprīkojumu un informāciju, jūtas iedrošināts izteikt savu un pieņemt citu viedokli, kā arī tiek iedvesmots īstenot savus profesionālos mērķus;
  • ik katram rūp, kāda veidojas ne tikai personīgā, bet arī kolēģa ikdiena, un ir ar patiesu vēlmi atbalstīt jebkurā situācijā.

Mēs veicinām patiesu ieinteresētību un rūpes par apkārt notiekošo, jo ticam, ka mēs paši veidojam savu un apkārtējo ikdienu.

  • Mums ir sekojoši personālvadības komandas darbības principi:
  • meklēt un atrast labākos risinājumus;
  • ieklausīties un sadzirdēt situācijas būtību un vajadzības;
  • sniegt jēgpilnu un skaidru informāciju vienmēr un laicīgi;
  • cienīt konfidencialitāti, ievērot pieklājību un cieņu pret jebkuru viedokli vai izvēli;
  • novērst jebkādas diskriminācijas, interešu konflikta, nelabvēlīgas attieksmes izpausmes.
  • nodrošināt labvēlīgu vidi un sekmējošus apstākļus.

Mūsu panākumi balstās uz kopēju vēlmi sniegt ieguldījumu ikdienā, individuālā darbā, komandā, uzņēmumā, vietējā kopienā un valstī kā racionālam, ilgstpējīgam un sociāli atbildīgam partnerim savas ietekmes un atbildības iespējās.

AE PARTNER PERSONĀLA ATLASE

Personāla atlases pamatā ir atklātība un cieņa pret katru pretendentu, kurš ir paudis interesi par AE Partner kā potenciālu darba devēju, tādēļ kandidāts tiek informēts gan par dokumentu saņemšanu, gan konkursa rezultātiem.

AE Partner realizē ārējo atlasi, palielinot darba vietu skaitu un piesaistot komandai jaunus papildspēkus. Ārējai atlasei tiek organizēti publiski konkursi uz publicētām vakancēm (internetā, sociālajos tīklos un AE Partner mājaslapā).

AE Partner novērtē esošos darbiniekus kā uzņēmuma faktisko potenciālu, un rada iespēju darbinieku izaugsmei un attīstībai. Izvērtējot līdzšinējos darba rezultātus gūto pieredzi un kompetences, vakances uz visa līmeņa vadītāju amatiem tiek aizpildītas, piedāvājot izaugsmes nākamo soli esošajiem AE Partner darbiniekiem. Tādā veidā tiek nodrošināta gan zināšanu pēctecība, gan karjeras izaugsmes iespēja mūsu darbiniekiem, kuri to patiesi vēlas.

Kandidātu novērtēšana paredz padziļinātu, daļēji strukturētu interviju, kuras rezultātā tiek identificētas kandidāta zināšanas un prasmes, vērtības, izvēles un prioritātēs, tādā veidā cenšoties iegūt priekšstatu par kandidāta potenciālo integrācijas spēju AE Partner vērtību sistēmā, principos un komandā.

AE PARTNER JAUNO DARBINIEKU INTEGRĀCIJA

Darba attiecības starp darbinieku un AE Partner tiek dibinātas, veicot nepieciešamās, ar likumīgu un pārskatāmu darba tiesisko attiecību nodibināšanu un uzturēšanu saistītas darbības, noslēdzot darba līgumu, atbilstošu DL prasībām.

AE Partner praktizē, ka pilnīga adaptācija, kad darbinieks ir sasniedzis pilnu efektivitāti, ir integrējies uzņēmumā un komandā, norit līdz vienam gadam.

Jaunā darbinieka intensīva apmācība veicamajos darba pienākumos un atbalsts jaunajiem kolēģiem konstanti tiek sniegts pirmos trīs mēnešus, kā rezultātā tiešais vadītājs var noteikt jaunā darbinieka potenciālu kā arī darbinieka personības saderību ar veicamā darba saturu, specifiku, kā arī tuvāko komandu.

Nozīmīga loma jauna darbinieka adaptācijā ir AE Partner Akadēmijai un tiešā vadītāja un kolēģu atbalstam. Būtisks integrācijas instruments ir regulāra un atklāta atgriezeniskā saite no tiešā vadītāja par darbinieka darba rezultātiem: labiem veikumiem un nepieciešamās attīstības rekomendācijām.

AE PARTNER DARBINIEKU SNIEGUMA
NOVĒRTĒŠANAS UN ATALGOJUMA PĀRSKATĪŠANAS
POLITIKA

AE Partner ir labākās komandas, jo tās tiek veidotas, balstoties uz spēcīgas komandas vērtību un profesionalitāti, kas tiek sekmēta, attīstīta un stiprināta. Tas sākas kopš ievadinstruktāžām, uzņēmuma ievadtreniņu programmām, sākoties darba gaitām vai pat mācību praksei. Gan ievadtreniņā, gan turpmāk darbinieki stiprina ne tikai tehnisko un profesionālo zināšanu bāzi, bet arī izpratni par uzņēmuma redzējumu, ka uzņēmumam ir būtiska komandas cieša sadarbība, laba komunikācija un savstarpēja cieņa. Mācības ir neatdalāmā sasaistē ar uzņēmuma faktisko saimniecisko darbību un ikdienas procesiem.

DARBINIEKA VEIKTSPĒJAS NOVĒRTĒŠANA

Darbinieka sniegums tiek novērtēts, un tiek uzturēta komunikācija ikdienā, darbinieks no tiešā vadītāja saņem atgriezenisko saiti īsā laikā un atbilstoši situācijai, līdz ar to AE Partner noteiktā novērtēšana ir padziļināts iepriekš pārrunātā vērtējuma apkopojums un novērtējums atbilstoši sistēmas prasībām. Darbinieku veiktspējas novērtēšanas un individuālās pārrunas balstās uz tiešā vadītāja un darbinieka apzinātu prasmju un zināšanu snieguma vērtējumu, un to mērķis ir noskaidrot darbinieka kompetenču izaugsmes pakāpi konkrētā laika nogrieznī. Veiktspējas novērtējums ietekmē darbinieka atalgojuma izmaiņu.

Veiktspējas pārskatīšanas grafiks

Darbinieka novērtēšana atbilstoši sistēmai tiek veikta, pamatojoties uz darbinieka nostrādāto laiku uzņēmumā. Sistēmā noteiktie novērtēšanas termiņi un forma paredz pārbaudīt darbinieka ikdienas darba pienākumu veikšanai nepieciešamās zināšanas un prasmes, atbilstoši katram amatam, noteiktajām:

1. PĒC PĀRBAUDES LAIKA (tas ir, trīs mēnešu pieredze, veicot amata pienākumus). Perioda beigās tiek veikta snieguma novērtēšana un noteikts atalgojuma palielinājums.

2. DEVIŅUS MĒNEŠUS PĒC PĀRBAUDES LAIKA BEIGĀM (tas ir, viena pilna gada pieredze, veicot amata pienākumus). Perioda beigās tiek veikts snieguma novērtējums un noteikts atalgojuma palielinājums.

*Pēc katras zināšanu un prasmju pārbaudes (gan pēc pārbaudes laika, gan pēc 1 gada uzņēmumā) tiešais vadītājs veic darbinieka vispārējo kompetenču novērtējumu, izvērtējot darbinieka uzrādītos rezultātus, veiktspēju, potenciālu, personīgo ieguldījumu un iniciatīvu, ko pārrunā ar darbinieku.

3. TURPMĀK darbinieka novērtēšana un individuālās pārrunas notiek 1x gadā, par atskaites punktu ņemot darbinieka pieņemšanas datumu. Pārrunas ar darbinieku veicamas ceturkšņa, tas ir, trīs mēnešu laika amplitūdā.

Darbinieka novērtēšanu un individuālās pārrunas ar darbinieku plāno un veic darbinieka tiešais vadītājs. Novērtēšana un pārrunu veikšana jāveic ceturkšņa griezumā pret darbinieka darbā stāšanās datumu, atkarībā no vadītāja noslodzes un konkrētajā ceturksnī novērtējamo darbinieku kopējā skaita, bet noteikti ceturkšņa/trīs mēnešu ietvaros. KATRS AE PARTNER VADĪTĀJS IR ATBILDĪGS PAR SAVLAICĪGU UN TAISNĪGU PADOTĪBĀ ESOŠO KOMANDAS DARBINIEKU SNIEGUMA UN IEGULDĪJUMA IZVĒRTĒŠANU.

Individuālajām pārrunām ir būtiska nozīme darbinieka redzējuma, pašvērtējuma un personīgo profesionālo mērķu noskaidrošanai un noteikšanai. Tas ir nepieciešams, lai:

  • nodrošinātu tādu darbinieku kompetenču kopuma pieejamību, kas veicina noteiktu uz uzņēmuma vērtībām un mērķiem balstītu darbinieka sniegumu ikdienā, kā arī tādu kompetenču turpmāko attīstību, kas atbilst uzņēmuma vajadzībām un virza uzņēmumu uz tā mērķiem.
  • saņemtu un sniegtu atgriezenisko saiti, atbilstoši reaģētu un sadarbotos ar darbinieka profesionālajiem mērķiem, gaidām un plāniem.

ATALGOJUMA SISTĒMA

Nodibinot darba tiesiskās attiecības, darbiniekam tiek noteikta mēneša darba samaksa, ko sastāda pamatalga un kvalifikācijas piemaksa.

Atalgojuma pielikums tiek aprēķināts saskaņā ar darbinieku veiktspējas un kompetenču vērtējumu rezultātiem, garantēti pēc, darbinieka 3 mēnešu un 1 gada perioda izvērtēšanas.

Visi turpmākie atalgojuma grozījumi tiek noteikti atbilstoši uzņēmuma finansiālām iespējām, algu budžeta (ko nosaka augstākā līmeņa vadība) un darbinieka ikdienas snieguma un veiktspējas darbā, atbilstoši uzņēmuma attīstībai nepieciešamām kompetencēm. Nosakot atalgojuma izmaiņas notiek zināšanu novērtēšana un tiek izmantoti pēdējā novērtējuma dati.

Atalgojuma izmaiņām nav garantētas, noteiktas regularitātes vai konkrēta pielikuma apmēra, jo tās ir atkarīgas no uzņēmuma darbības rādītājiem (uzņēmuma finanšu rādītājiem, turpmākā perioda plānotajiem pārdošanas plāniem, nozares tirgus analīzes, ko nosaka uzņēmuma valde), kā arī darbinieka profesionalitātes, veiktspējas – pieredzes un tehnisko zināšanu līmeņa paaugstināšanās.

Atalgojuma izmaiņām nav kolektīvs raksturs,- tās var tikt noteiktas atsevišķi, pa amatu grupām, kā arī individuāliem darbiniekiem- mainoties amatam, amata pienākumiem vai palielinoties atbildības līmenim, lēmumu pieņemšanas vai pilnvaru slogam.

Atalgojuma palielinājums var tikt piešķirts, ja ir notikusi darbinieka profesionālā izaugsme un darbinieka kvalifikācijas palielināšanās, tai skaitā, paaugstināta efektivitāte, padziļināta tehnisko zināšanu apguve u.tml., kas pierādāma ar reāliem, izmērāmiem darba rezultātiem un attiecīgā zināšanu pārbaudē.

Atalgojuma taisnīga pārskate

Tiešajam vadītājam ir tiesības rosināt ārpuskārtas darbinieka veiktspējas izvērtēšanu, sniedzot pieprasījuma pamatojumu personāla direktoram (turpmāk – CHRO). Ārpuskārtas darbinieka snieguma izvērtēšanas un atalgojuma pārskatīšanas pieprasījumu izskata un apstiprina CHRO.

Procesi

Algu palielināšanas pieprasījuma pamatā ir jābūt veiktspējas novērtējumam, lai tiktu veiktas darba algas izmaiņas. Vadītāji nedrīkst ar darbinieku apspriest ierosināto atalgojuma palielinājumu, kamēr par to nav saņemts apstiprinājums.

AE Partner personālvadība komanda izvērtēs un pārskatīs visus atalgojumu izmaiņu pieprasījumus, lai nodrošinātu atbilstību uzņēmuma atalgojuma politikai un darbinieka sniegtajam ieguldījumam.

Vadītājs var pieprasīt veikt darbinieka atalgojuma analīzi jebkurā laikā, kad vien to uzskata par nepieciešamu. Šis pieprasījums iesniedzams CHRO, darbinieka snieguma novērtējumu un atalgojuma apmēra pārskatīšanai, salīdzinājumā ar citiem darbiniekiem, kas atrodas salīdzināmās pozīcijās, un saskaņā ar AE Partner atalgojuma politikas vadlīnijām.

Personāla direktoram (CHRO) ir tiesības jebkurā laikā mainīt, grozīt vai apstiprināt izņēmumus atalgojuma politikas procesos, šādas izmaiņas izziņojot departamentu vadītājiem.

Novērtējumu dati tiek glabāti vienu gadu, vai arī līdz nākamai veiktspējas izvērtēšanas reizei

Situāciju skaidrojumi

  • Amata maiņa- trīs mēnešu adaptācijas periods, darbinieka spēju un gatavības izvērtēšanai, veikt jaunus amata pienākumus. Adaptācijas perioda noslēgumā notiek darbinieka un tiešā vadītāja saruna par un darbinieka jaunā amata pastāvīgu ieņemšanu, kuras rezultātā notiek/nenotiek faktiska amata maiņa (darba līguma grozījumi).
    Novērtējums par rezultātiem jaunajā amatā, pārrunas un atalgojuma grozījumi pēc amata maiņas notiek atbilstoši noteiktajai novērtēšanas un pārrunu kārtībai attiecīgajā ceturksnī, kad darbinieks jaunā amata pienākumus ir pildījis vismaz vienu gadu (3 mēneši adaptācijas periods + 9 mēneši pēc darba līguma grozījumiem).
    Turpmākās pārrunas par darba rezultātiem un atalgojuma grozījumi (ja atbilst iepriekš noteiktiem nosacījumiem) notiek nākošā gada ceturksnī, kad darbinieks uzsācis darbu uzņēmumā.
  • Ja amata maiņa ir darbinieka iniciēta un amats tiek mainīts uz jomu, kurā darbiniekam nav iemaņu un prasmju, vai samazinās darbinieka kvalifikācija, kā arī amata pienākumu apjoms maiņas rezultātā samazinās, vai amats prasa mazāku atbildības, lēmumu pieņemšanas vai pilnvaru slogu, tad atalgojums tiek pārskatīts un samazināts atbilstoši jaunajam darba uzdevumu saturam un darbinieka kompetenču atbilstībai.
  • Amata maiņa divas (vai vairāk) reizes viena gada laikā – atalgojums tiek pārskatīts vienu gadu pēc
    pēdējās faktiskās amata maiņas, kad darbinieks ir adaptējies, apguvis jaunos darba pienākumus un
    spēj pilnvērtīgi pildīt attiecīgā amatam uzdevumus paredzētā apjomā un kvalitātē.

AE PARTNER PRIEKŠROCĪBU PROGRAMMA

AE Partner bonusu programma (turpmāk – Programma) ir AE Partner vadības brīvprātīgi izveidots priekšrocību kopums, kas ir nedefinēta atalgojuma daļa un piešķirams AE Partner darbiniekiem. AE Partner Programmu izveidojis rūpēs par darbiniekiem, vēlmē paust atzinību ar vienotu pieeju, par darbinieku ieguldījumu AE Partner mērķu sasniegšanā.

Programmā paredzētais ir piešķirams visiem AE Partner darbiniekiem, ievērojot vienlīdzības un taisnīguma principu, – nevienam darbiniekam netiek piešķirts savādāks apjoms priekšrocību, pamatojoties uz rases, reliģijas, dzimuma, politiskās piederības vai citiem diskriminējošiem principiem. Atšķirīgas priekšrocības ir piešķiramas, tikai balstoties uz iepriekš noteiktiem, objektīviem kritērijiem, vai arī, balstoties uz priekšrocības piešķiršanas mērķi.

Programma ir AE Partner darbinieka atalgojuma mainīgā daļa, kas satur gan materiālas, gan nemateriālas dabas piešķīrumus.

Programmas sadaļas un to saturs tiek noteikts, balstoties uz darba tirgus situāciju, labu praksi, kā arī identificējot AE Partner darbinieku vajadzības, izvērtējot darbinieku apmierinātību ar darbu un individuālo pārrunu ar darbiniekiem rezultātus.

Programma tiek pārskatīta vienu reizi gadā un AE Partner vadība ir tiesīga grozīt Programmu, balstoties uz objektīviem kritērijiem (priekšrocību aktualitāte, tieša atbilstība priekšrocību piešķiršanas kritērijiem, AE Partner saimnieciskās darbības rezultāti un finansiālo līdzekļu pieejamība u.c. objektīvi kritēriji), tās saturs tiek noteikts atsevišķā dokumentā, kas ir pielikums Programmai.

MĀCĪBAS UN DARBINIEKU IZAUGSME: AE PARTNER AKADĒMIJA

Darbinieku profesionālā un darbinieku, kā personību izaugsme ir būtisks AE Partner kā komandas, darbības un attīstības. AE Partner rūpējas par uzņēmuma speciālistu un vadītāju izaugsmi un darbinieku profesionālo iemaņu un prasmju pilnveidošanu.

AE Partner akadēmija (turpmāk – AEPa) ir pieredzes un zināšanu banka, tā rūpējas par AE Partner darbinieku nepārtrauktu izaugsmi. AEPa meklē un izmanto apmācību metodes un paņēmienus, kas nodrošina kvalifikācijas celšanai nepieciešamās aktivitātes, sniedzot nepieciešamo kompetenču apguvi vai esošā kompetenču līmeņa paaugstināšanu.

Mērķis:

  • nodrošināt darbinieku kompetences atbilstību amata prasību izpildei;
  • veidot atbilstošo kompetenci darbam nākotnē;
  • paaugstināt darbinieku esošās kompetences.

AE Partner meklē un izmanto apmācību metodes, kas nodrošina kvalitātes celšanai nepieciešamās aktivitātes, kas sekmē jaunu kompetenču apguvi un esošo paaugstināšanu.

AE Partner izmanto savā praksē gūto pieredzi, lai piedāvātu jaunajiem darbiniekiem amatu esenci, pasniedzot uzņēmuma izstrādātas, vajadzībām atbilstošas apmācību programmas, kuru izveidošanā iesaistīti labākie AE Partner speciālisti.

AE Partner dod iespēju saviem darbiniekiem mācīties par uzņēmuma līdzekļiem.

Darbinieki savu karjeru uzņēmumā sāk ievadtreniņu kursā, kas ilgst 1 darba nedēļu. Tas ļauj jaunajam darbiniekam sekmīgi apgūt jaunas zināšanas, kas būs nepieciešamas turpmākajā darbā un efektīvi adoptēties jaunajos darba apstākļos.

Lai sekmīgi realizētu uzņēmuma mērķus, regulāri tiek organizētas aptaujas un veikti pētījumi par darba procesā nepieciešamajām kompetencēm. Tādejādi AE Partner nosaka un meklē piemērotākos treniņus un mācības jaunajiem un esošajiem speciālistiem, vērtējot uzņēmuma darbību un izaugsmi ilgtermiņā. Prognozējot nākotnes vajadzības, tiek pielāgota mācību joma. Lai nodrošinātu informācijas un iemaņu kopumu, kas nepieciešams tieši šajā laika brīdī, tiek realizētas momenta apmācības pēc vajadzību fakta – šeit un tagad.

Tiek ņemts vērā arī uzņēmuma darbinieku viedoklis par kompetenču jomām, kurās, viņuprāt, ir nepieciešamas papildu apmācības un treniņi, balstoties uz ikdienas vajadzību un problēmjautājumu izvērtējumu. Apmācību organizēšanā tiek noteiktas prioritātes.

Pēc apmācībām uzņēmums pēta un analizē gūtos sasniegumus – efektivitātes kāpums, jaunu metožu pielietošana, optimizācija u.c. – lai novērtētu apmācību efektivitāti, lietderību un ieguvumu.

AE Partner uzskata un tic, ka katram darbiniekam ir talants. Veiksmes kritērijs tā sekmīgai attīstīšanai un pilnveidei ir pareizā laikā izvēlēta pareiza apmācība.